Dnes můžeme investovat do několika kategorií tzv. Classic Cars:
- Oldtimer – to této kategorie náleží většinou vozidla, která byla uvedena do provozu před více než 30 lety, jsou v původním stavu a schopná provozu.
- Youngtimer – v této skupině jsou vozidla starší 20-ti let v původním stavu, schopná provozu, která ještě nezískala status Oldtimer.
- Skupina vozidel, která s největší pravděpodobností budou v budoucnu náležet do přechozích kategorií.
Old i Young timery jsou vozidla, která již mají svoji hodnotu, jsou sběrateli a investory vyhledávána… Jejich cena, bez výjimky, v čase roste. Na světě je jich omezený počet (nová se nevyrábí :-)). Překvapivé nálezy většího počtu těchto vozidel jsou dnes již ojedinělé ( známý je případ z USA, kde byla nalezena kompletní sbírka vozidel Chevrolet Corvette. Budou losovány zakoupené „poukázky“ a kompletní výnos bude věnován fondu amerických válečných veteránů:
LOST CORVETTES )
Vozidel kategorie Oldtimer jsou již zrestaurována a mění majitele většinou v aukcích, v dědickém řízení, ale i mezi sběrateli např. na „srazech“ k tomu určených. „Veřejný trh“ s nimi je omezený a získání takového automobilu má tak svá specifika. Dále jsou zde vozidla v procesu restaurování, či k restaurování určená. Jejich počet celosvětově není natolik zásadní, aby tyto počty negativně ovlivnily ceny automobilů…
Vozidla kategorie Youngtimer nebývají zpravidla již součástí běžného provozu, ale většina současných majitelů si je z běžného provozu pamatuje. Do budoucna „přejdou“ do kategorie Oldtimer a obohatí tak modelovou rozmanitost, opět bez negativního dopadu na cenu celého segmentu vozidel.
Poslední kategorií, kterou je nutno zmínit, nebotˇ i ta v sobě skrývá značný potenciál z investičního pohledu, jsou auta, která nenáleží do popsaných skupin, buď jsou mladší, nebo jsou zatím „neobjevena“. Většinou se jedná o vozidla již dnes označovaná termínem – „klasická auta“ – a mají potenciál v kratším či delším časovém horizontu se do příslušné skupiny zařadit.